PANDUAN, KISAH & TIPS MELANCONG

Wednesday 3 September 2014

Halal Seaweed noodle yang sangat berkhasiat

Seminggu selepas raya, rumah kami di kunjungi kawan suamiku semasa sama-sama belajar di universiti. Sambil beraya dan mengeratkan kembali silaturrahim, kawan kami juga membawa bersama produk mee rumpai laut keluaran syarikatnya. Suami membeli sebanyak 20 paket kerana kebetulan kami sekeluarga memang penggemar mee dan kami juga tertarik dengan khasiat mee yg di campur dengan ekstrak rumpai laut yg sememangnya sngat banyak khasiat.




Selepas dua minggu baru saya berkesempatan untuk mencuba mee tersebut. Masyaa Allah sedapnya.. tu belum cerita lagi khasiat dia.So, saya ni pun saja-saja la suka2 post dan share kat FB dan Group WA berkenaan mee ni, dan dlm post saya, saya ada promo dengan ayat ni, "kalau berminat nak rasa, pm lah saya, saja tolong kawan2 jual" dgn terfikir dalam hati "kalau post bab jual-menjual ni mesti org ignore atau tak berminat". Namun, rupa-rupanya, sangkaan saya meleset, sambutan amat menggalakkan dan ramai pulak kawan2 dan saudara-mara yang order sampai tak cukup stok di buatnya, apalagi terus contact kawan en husband minta dia hantar lagi 2 karton ke Shah Alam. Sememangnya berita gembira buat en Azman, kawan husband saya. Terus dia hantar melalui post sebanyak 2 karton dari Pulau Pinang. 



Itulah cerita dia, tiba-tiba hati rasa seronok dan bahagia dapat bantu org. Now, saya sentiasa simpan stok seaweed noodle ni di rumah saya dan siapa2 yang berminat dan nak repeat order bolehlah order dengan saya. Sama-sama kita bangunkan ekonomi ummah dengan memasarkan produk yang halal.

5 comments:

  1. best nya..

    rasa macam nak je.. kira bape satu pack tu mrs ika zulaikha?

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam azlina, maaf baru baca msg, laptop hantar klinik tempoh hari, satu pack rm6.50, sedap dan berkhasiat

      Delete
  2. Replies
    1. rasanya ada macam maggi2 sikit, tapi bukan maggi tau, mmg sedap dan berkhasiat, boleh ganti mee kuning, nak order tak kak, boleh la cuba

      Delete
  3. Salam Azlina, sorry baru baca msg, laptop hantar klinik tempoh hari, satu pack rm6.50

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...