PANDUAN, KISAH & TIPS MELANCONG

Wednesday 17 June 2015

Percutian ke Hong Kong & Shenzhen Part 2

Sambungan dari Percutian ke Hong Kong & Shenzhen Part 1

Perjalanan dari Airport ke hotel, kami melalui bandar Shenzhen dan saya sangat kagum melihat bangunan-bangunan yang unik tak kira samada bangunan tersebut adalah apartment ataupun pejabat..







Keesokan harinya kami di bawa melawat ke China Folk Cultural Village (CFCV). CFCV adalah antara salah satu tempat yang sangat menarik di Shenzhen. Di sini mereka membina monumen2 bersejarah seperti kubu, rumah-rumah tradisi masyarakat cina, istana lama dan mini tembok besar China di Beijing yang menjadi daya tarikan pelancong ke China. Di sini juga mereka membuat persembahan kebudayaan cina untuk para pelancong tak kira dari dalam dan luar negara.




Ketika di CFCV kita boleh memilih samada berjalan kaki atau menaiki train yang di sediakan..



Setelah bersiar-siar di sekitar CFCV, train menurunkan kami ke tempat yang terakhir di mana di sini terdapat kedai-kedai cenderamata, kalighraphi China dan sebagainya untuk kami membeli-belah sebagai buah tangan. Namun sebaik kami turun dan sebelum kami masuk ke satu kedai ke kedai yang lain, tiba-tiba seorang lelaki pertengahan umur menarik perhatian kami, nak tahu apakah aksi lelaki tersebut sehingga kami beramai-ramai menghampirinya..? jom kita teruskan membaca di Percutian ke Hong Kong & Shenzhen Part 3..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...