PANDUAN, KISAH & TIPS MELANCONG

Tuesday 31 December 2013

Program Cuti Sekolah 'I Luv Surah Asy-Syamms'.




Pada 9-13 December lalu, saya telah menghantar kedua-dua anak lelaki menyertai program cuti sekolah ' I Luv Surah Asy-Syamms' anjuran Tahfidz Centre ILuvQuran. Program ini terbuka untuk kanak-kanak berumur 5-12 tahun..

Saya mengetahui program ini melalui ibu kepada kawan anak sulung saya yg sama belajar di Sekolah Adni. Pn. Zahirah, ibu kepada rakan anak saya telah mnghantar flyers berkenaan program ini melalui group WA sebelum cuti sekolah bermula lagi. Program ini di adakan seminggu bermula jam 8.30 pagi hingga 12.30 tghari setiap hari di sekitar masjid & surau kawasan Taman Melawati, Kuala Lumpur.Program ini juga di usahakan oleh Pn Zahirah dan suami en Faiz.

Selain menggalakkan anak-anak menghafal surah Asy-Syamms mengikut kaedah hafalan terkini, mendalami maksud, anak-anak juga di sediakan dengan aktiviti Art & craft dan eksperimen sains yang berkaitan dengan Surah Asy-Syamms. 

Di bimbing oleh beberapa facilitator muda, anak-anakku di lihat bersemangat untuk menghadiri program ini setiap hari tanpa jemu. Tak pernah dengar anakku berkata 'tak mahu pergi' setiap kali saya mengejutkan mereka dari tidur awal pagi untuk mghadiri program ini. Tentu pengisiannya sangat menarik.

Bagi saya, program ini adalah sesuatu yang sangat kreatif untuk memupuk minat anak-anak mencintai, mendalami dan menghafal setiap surah dalam Al-Quran yang di dalamnya juga terkandung penerangan tentang semua perkara termasuk sains dan teknologi. Oleh itu, secara tidak langsung anak-anak mendapat dua ilmu iaitu dapat menghafal surah Asy-Syamms dan belajar sains berkenaan  surah Asy-Syamms.

Di akhir program, anak-anak di pastikan dapat menghafal surah Asy-syamms. 









2 comments:

  1. Selamat berblogging Ikha...
    Nice writting.. i will follow ur blog lepas ni.
    rerajin up entry ok..

    ur friends

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum my old time friend, hehe.. tq usmi, baru berjinak-jinak.. perlu lebih konsisten menulis lepas ni, waa kau pun ada blog jugak, kena singgah lepas ni..

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...