PANDUAN, KISAH & TIPS MELANCONG

Wednesday 3 December 2014

SPAIN Part 13 - Dari Cordoba ke Seville

Semasa melihat itinerary untuk berkunjung ke Spain baru-baru ini, saya terlihat kota Seville menjadi salah satu tempat lawatan yang akan di kunjungi. Hati tertanya-tanya, apakah yang menariknya Kota Seville, kota yang tidak sepopular Barcelona, Madrid, Cordoba dan Granada. Tapi terfikir juga, tidak popular atau saya yang ketinggalan maklumat selama ini kerana tidak mencungkil sejarahnya yg hampir segemilang sejarah Cordoba dan Granada. Ya.. rupa-rupanya Seville adalah kota tertua lagi terindah di Sepanyol. Di setiap sudut kota ini kita akan bertemu dengan bangunan dan gereja lama yang megah dan monumen yang masih berdiri gagah.

Destinasi pertama kami adalah Plaza de Espana yag telah di bina pada tahun 1929. Seterusnya kami di bawa berjalan-jalan ke Giralda dan Seville Cathedral iaitu bangunan yang dahulunya masjid tetapi kini menjadi gereja.









 



Setelah melawat bandar Seville, kami bermalam di sini sebelum meneruskan perjalanan ke Granada iaitu tempat terakhir siri lawatan kami ke Spain pada keesokan hari.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...