PANDUAN, KISAH & TIPS MELANCONG

Saturday 26 April 2014

USA 2012 : Part 1, Los Angeles City Tour

Setelah berehat selama lima hari menulis blog kerana menyelesaikan beberapa urusan, hari ni kita sambung semula perkongsian..

Semasa hampir tiba dari Las Vegas ke  Los Angeles, travel agen membawa dan menurunkan kami di Los Angeles Premium Outlet utk aktiviti shopping. Dalam hati, " hadoi.. baru je semalam shopping, hari ni nak kena shopping lg..." tp bila di fikirkan balik, membeli-belah di US ni mmg sgt berbaloi umpama kita membeli belah groceries di Jaya Jusco, iaitu 'mendapat barang yang berkualiti pada harga yang sgt berpatutan', pernah terfikir, " lepas ni ada rezeki kena datang sini lagi sbb murah.." tapi bila memikirkan kena menempuh perjalanan yang agak panjang dan berada dlm pesawat lama2, serik rasanyaa.. so alang2 dah smpai, shopping ajelah..

Ada juga yang membeli set pinggan mangkuk corelle yg sgt murah di sini, tapi klau nak shopping pinggan mangkuk kena tabahkan hati la nak usung bawa masuk ke dalam flight dan sebagainya. Bila fikir rasa renyah,kami lupakan seketika hasrat nak shopping pinggan mangkuk.



Setelah shopping beberapa barang seperti baju anak2, kasut dan minyak wangi, kami pun meneruskan perjalanan ke Los Angeles yang hanya tinggal sedikit sahaja lagi perjalanan.

Alhamdulillah, kami selamat tiba di  Los Angeles. tak sangka, melihatkan bandarnya.. pada pandangan saya, sebenarnya Los Angeles adalah bandar yang simple dan menenangkan. tidak terlalu banyak bangunan tinggi, tapi nama 'Los Angeles' tersangatlah gah. Mungkin LA ni adalah bandar pembuat filem hebat di Hollywood, Beverly Hills yg menjadi kediaman pilihan selebriti terkenal dan bandar yang telah melonjakkan  beberapa nama selebriti, itulah sebabnya Los Angeles menjadi popular.
Kami amat tenang sebaik tiba di sini kerana sudah lari jauh dengan suasana sibuk dan hingar-bingar di Las Vegas.





Setelah check-in di hotel dan berehat pada sebelah malam, esok pagi selepas breakfast, kami di bawa ronda-ronda di Bandar Los Angeles. Jom tengok bangunan-bangunan menarik di Los Angeles.




Selepas itu kami singgah di Farmers Market untuk makan tengahari. Tak sangka, pusing punya pusing pasar kat dalam tu, terselit restoran masakan Singapore yang lebih kurang Malaysia. Namun kami di beritahu oleh peniaga di Restoran tersebut bahawa ayam yang di jual adalah tidak halal kerana tidak di sembelih. Oleh itu, kami memilih makanan seperti roti canai dan kari ikan.





Selepas lunch, kami meneruskan lawatan ke Beverly Hills, jom ikuti entri seterusnya..

2 comments:

  1. Itulah... masa kat Farmer's Market haritu kitorang minum air dengan makan buah-buahan jer... huhu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. alamak, tak jumpa restoran singapore food tu ke, hehe

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...