PANDUAN, KISAH & TIPS MELANCONG

Saturday 26 April 2014

USA 2012 : Part 2, LA Beverly Hills


Setelah kenyang menikmati makan tengahari di Farmers Market, kami di bawa ke Rodeo Drive, Beverly Hills iaitu tempat yang dikatakan kawasan elit dan mewah yang menjadi kediaman selebriti terkenal Amerika.

Dalam hati tertanya-tanya, bagaimanakah rupa Beverly Hills tu..? sebaik tiba, 'oh macam ni Beverly Hills...' Bandarnya simple, bersih dan cantik. Bangunan di sekeliling tidak terlalu tinggi dan kebanyakan kedai adalah butik-butik mewah. Tour guide memberitahu bahawa barang-barang berjenama di sini agak mahal sedikit berbanding di bandar lain sesuai dengan kedudukannya yang terletak di kawasan kediaman elit.Sebelum menurunkan kami untuk sesi bersiar-siar di kawasan ini, tour guide memberitahu, "mungkin kalau nasib kamu semua baik, kamu akan terserempak dengan selebriti2 terkenal Amerika kerana mereka memang membeli-belah di sini.." "oooohhhh" kata kami, hehehehe








Posing je lebih ni, tapi tak beli pun, hihihi


Setelah masa bersiar-siar tamat, kami kembali berkumpul dan menaiki bas untuk ke Hollywood pula. Sebelum meninggalkan Beverly Hills, tour guide sempat menunjukkan kepada kami jalan pintu masuk ke kediaman mewah selebriti terkenal.






Itu sahaja kisah di Beverly Hills. Bye bye Beverly Hills..! jom ikuti kisah selanjutnya di  hollywood.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...