PANDUAN, KISAH & TIPS MELANCONG

Sunday 20 April 2014

USA 2012 : Part 4 , hari terakhir di Las Vegas Premium Outlet

Keesokan harinya iaitu hari terakhir kami di Las Vegas, kami  ke Las Vegas Premium Outlet untuk aktiviti membeli-belah.

Sebelum ke sana kami check-out hotel MGM Grand ke hotel Luxor untuk berkumpul bersama-sama rombongan kumpulan yang extend ke Los Angeles. Manakala kawan-kawan lain yang tidak extend ke LA, di bawa terus ke Airport untuk penerbangan pulang ke Kuala Lumpur.

Selepas check-in di hotel Luxor dan meletakkan beg di bilik penginapan, kami keluar semula untuk bertolak ke Las Vegas Premium Outlet.

Kebetulan kumpulan kami agak ramai dan muat untuk menaiki sebuah bas bandar, maka driver bas tersebut terus menghantar kami ke Premium Outlet tanpa singgah dari stesen ke stesen lain untuk mengambil penumpang lain.



Sampai saja di Las Vegas, bermulalah aktiviti mencuci wallet, hehe.. harga barangan authentic designers di PO Las Vegas tidak jauh beza dengan PO di San Francisco.  Harga barangan selain handbag pun tak berapa mahal,memang sangat2 munasabah.Contohnya di butik Disney, baju tidur kanak-kanak, mainan toy story, model dan bantal kereta Lightning McQueen dll semuanya tak mahal berbanding di Malaysia. Bila di fikirkan balik kenapalah kat malaysia mahal sangat, memanglah salah satu sebabnya di kenakan tax, tapi  harganya tetap tak masuk akal. Seolah-olah mainan tersebut di sasarkan oleh golongan kaya. Hmm apa-apa pun kami tetap enjoy shopping di sini.









Habis shopping, kami terus menuju ke tempat tunggu bas yang kami janjikan kepada driver bas yang membawa kami pagi tadi.Setelah semuanya selamat menaiki bas, kami pun pulang ke hotel penginapan kami iaitu Hotel Luxor yang berbentuk piramid.

Pemandangan dan rekabentuk sekitar hotel ni ala-ala kat padang pasir gitu.Balik hotel sempatlah snap sikit gambar bilik.






Malam tu kami perlu berehat sepuasnya sebelum meneruskan perjalanan ke Los Angeles esok pagi.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...